Carian Berguna

U r Visitor No ::

Thursday, May 21, 2009

Panggilan Xberapa Hangit Dr Incik Origami

Pagi tadi....

Saya dapat kol dr Jabatan Kesihatan katanye kalau boleh nak saya jd responden, jawab survey melalui telefon..Ok jela kn..:D

Setelah bertanyakan status, nama, pekerjaan dan bla bla bla..Die pun mula la bertanyakan soalan..

Ikuti perbualan sy bersama Incik Origami (bukan nama sebenar)

Origami : Ok Cik Nurul, saya nak tanya berkenaan dengan HIV AIDS ni.. Cik rs, apakah yang faktor yang menyebabkan AIDS boleh berlaku dan bagaimana ia boleh terjadi?

Saya : Err...cmne ni ek..Xreti la nk jawab..Huhu..

Origami : Pd pndgn cik la...

Saya : Bagaimana terjadi itu, mungkin sebab melakukan hubungan seks, kongsi jarum suntikan maybe..Lagi soklan awk ape ek?

Origami : Faktor2 terjadi AIDS ni?

Saya : Oh...mungkin pengaruh rakan sebaya, keinginan dan sebagainya?!

Origami : Oo..ok..Then cik rasa banyak2 cara, yang mana paling banyak kat malaysia ni?

Saya : Saya rs seks secara rambang yang berleluasa, kot?(haish, asek kot la mungkinla, jawapan xpasti seh..hahaha)

Origami : Ok, cik rs berapa percent skrg ni berlaku kt Malaysia?

Saya : Hah??Mane sy tahu,patut team encik la yang buat percent die bape2 kn, mane kite tau! Huh..(tp sy xjwb cmtu la...jawab dlm hati je..wakakaka)

Saya pun jawab cmni..

Saya : Ntahla incik, saya pun xtau berapa...(ms ni sy tnye kawan sy,Fazira, die kate 20%)
Haaaa...20% kot...Heheh..(smbil gelak2..main hentam je tu)

Origami : Ooo..kalau macam tu, Cik rs bagaimanakah caranya hendak mengatasi masalah mcm ni?

Saya : Oh....suruh la kerajaan buat kempen kesedaran, lagi ape ek?(ooo..ni mcm karangan bhs melayu plak, jawapan kempen perlu ade..hahaha)

Origami : Oooo..adakah Cik rs kaedah 'origami' boleh dijadikan sebagai salah satu cara untuk mengelakkan bende ini terjadi?

Saya : Erk?Apakah?(buat2 xdgr)....Emmm...mane saya tahu..

Origami : Pada Cik macamane?

Saya : Mana sy nk tau, terpulang pd dorg la..Sy xtau..

Origami : Ok Cik rs 'Origami' bla bla bla bla.....

Ok time ni, sy da geram, sy trus end conversation tu..Off hp! Sy xdgr ape die ckp bile cerita pasal 'origami' tu....hahaha...Wat the $#%&!

Tetibe sy terpk adakah betul Incik Origami ni dr Jabatan Kesihatan??

Kalau betul dia dr Jabatan Kesihatan, nape perlu tanya pasal 'origami'?
N then napa die tanya seolah2 perempuan je y kene jaga hal ini? Laki plak cmne?
Huh...Ataupun mungkin die bertanyakan hal 'origami' itu sebab sy correspondence perempuan? Begitukah? Haish...xphm sy!

Lepas ni lebih berhati2 menjawab telefon, kene intervew die betul2 baru le jawab yang len2! huh..Hampeh...

Origami disini bermaksud Onani

13 comments:

na.ni said...

hish..cm horror je zieda..
seb bek ko end kn call tu..
uhhuhu

Unknown said...

Oooo..adakah Cik rs kaedah 'origami' boleh dijadikan sebagai salah satu cara untuk mengelakkan bende ini terjadi?Sy rase ye satu cara mengelakkan bende ini terjadi adalah menyibukkan diri dengan Origami. ia akan menjadikan minda kita cerdas dalam menentukan hala tuja masa hadapan. lagipon ia boleh dilakukan di mana2 sahaja, tanpa mengira waktu dan ketika, ada alatannya, maka teruskanlah Origami anda. semoga anda sihat dari sebarang masalah dan komplikasi. :)

(Sy suke buat Origami Kapal Terbang dan kapal :D )

nurul azida ahmad said...

[kem] :: huh...mengerikan..geli....ade ke patut boleh tanya soklan sebegitu?
kn kn...

nurul azida ahmad said...

[abg ngah] ::
erk! kamu tahu kn maksud origami di dlm entri ni? haahahhaa....

bile tukar kn origami ke perkataan sebenar mcm ape jek bunyi ayat abg ngah itu..ish ish ish...xpatut...
(smbil geleng2 kapla!)
hahhaha

Unknown said...

Origami:- perbuatan kraftangan. :D memerlukan ketepatan dan kejituan dalam membuat keputusan. kan? kan?

Unknown said...

Origami (折り紙, origami?) (from oru meaning "folding", and kami meaning "paper") is the traditional Japanese art of paper folding. The goal of this art is to create a representation of an object using geometric folds and crease patterns preferably without the use of gluing or cutting the paper, and using only one piece of paper.

nurul azida ahmad said...

kamu ni abg ngah..cet! cm hape jek...ish nk kene pukk ni...

Unknown said...

Ape salah saye? hiohohoho

dd dudu said...

origami tu ape zida (T_T)

nurul azida ahmad said...

[abg ngah] : salah kamu? wakaka...tidak phm2 lgsg..sj je ea?

[dd dudu] : dd betul2 xtau ke ape maksud origami dlm entri ni? sila highlightkn pd part origami bermaksud .....
(ade sumthing tertulis di ..... itu) wakakaka

Unknown said...

dd: Origami tu sila rujuk Wiki-apedia. :D

nurul azida ahmad said...

[abg ngah] : lantak hang la abg ngah...:-p
nak tau x kenape letak origami?
sebab time tu nk sarap, pastu dok kt tapah, cerita la...tercakap kuat plak perkataan tu..thats y la letak origami..so org xtau..wakaka

dd dudu said...

ooooohh baru je highlight ni
b.e.n.g.o.n.ggggggg punye cik origami tu

genting time

genting time
sejenak di genting highland

a lot of thanx

thanx for those who's read my blog
be the best, beat the rest!