Carian Berguna

U r Visitor No ::

Thursday, November 25, 2010

Bye-bye P

Say goodbye to Lesen P saya. Hikhik. *ah, lmbt betul la zida ni, org dah berzaman dah lepas P tu*


Alhamdulillah, lesen P saya akan tamat arini. Genap 2 tahun sudah dan hampir genap jugak 2 tahun saya bergraduate. Hihihi. Teringat masa nak amik lesen dulu. Lepas saya konvo, ajak family g amik lesen P ni kat Nilai tu ha...Lepas tu merasa la dua kali bawak kereta manual. After that, auto sajorrrkk..*oh, sy dah lupe cmne nak bawak kete manual, ajo please....*

Mula2 tak tau pun kalau pemegang lesen P ni kene pergi ke JPJ untuk renew lesen, so bajet nnti dah sampai masa nak buat kat post office je. Kebetulan ada member yang baru nak renew lesen P ni, die kate kene p JPJ. Alamak!! Asal kene pergi JPJ ek? *worried* Bile ingat punya ingat, yela, P kan percubaan. So kalau dalam status percubaan, tamat je P tu kite kene p JPJ untuk cek markah merit kite. Dimerit ke tak ek. Pass ke tak nak pegang lesen full ni. Muke dah cuak, alamak saya lulus ke tak ye P ni. Jgn tarik balik lesen sudah. Huhuhu. Siap pergi cek lagi buku memandu, nak tgk sy ada buat kesalahan ke tak. Almaklumlah saya ada saman parking :). Tp tak kesahla, redah je JPJ tu.

So bila smpi JPJ, amik nombor, tunggu giliran. Sampai masa giliran saya, tak sampai 2 minit, dah siap! Mak aih punye cepat. So alhamdulillah, saya pass! dan berjaya memegang lesen PENUH! Hoyay! Alhamdulillah. *btw, cik puan tu tak cek pun markah dimerit sy, ke die cek? Saya pun tak pasti, huhuhu*

*tapi sticker P tu nak letak lagi. Senang nnti kalau adik nak pakai, takya bukak2, hihihi*

2 comments:

Unknown said...

x payah bukak. Bagi org lesen full, "P" == "Professional";

:D

nurul azida ahmad said...

dr dulu lagi dah professional abg ngah. hahahah =p

genting time

genting time
sejenak di genting highland

a lot of thanx

thanx for those who's read my blog
be the best, beat the rest!