Carian Berguna

U r Visitor No ::

Thursday, March 24, 2011

Training

Minggu ni saya ada Oracle Training di Oracle University. Tahukah anda ia berada di mana? 'Jauh' di MidValley tu ok. Hehehe. Awal pagi lagi sudah keluar dr rumah. *kalau nak p ofis pun tak seawal pukul 6.45 pg tau =p*
Merasa la jugak jem di pagi hari. Banyak kereta uols. Tak larat nak bawak kete tekan brek bagai. Sesungguhnya saya sangat bangga dengan pekerja2 yang kerja kat KL. They all sangat tabah mengharungi jem. Ahaks. Tahniah!

Ok, berbalik pada training. Actually every quarter kite orang diprovidekan training. So request la training ape pun, nnti dorang p hantaq. Tapi bukan la sorang2. By team. So for this 2nd quarter kite orang dihantar untuk attend Adv PL/SQL. Woooo! Memang sangat advanced ok! Duduk di sana hanya menganggukkan kepala sahaja. Definition & Logic paham, but then when it comes to program code..uuumakkkaih....Nak tercabut kepala nak pahamkan codingnya. Tapi takpe, at least dah ada ilmu sket. Kene amik masa untuk digest balik all the infos yang saya dah dapat. InsyaAllah. Mcm seronok plak main-main PL/SQL ni. Boleh tak nak bercita-cita jd DBA plak? Hehehehe.

*Teringat masa kat Infosys dulu. Failed exam oracle. About 75% failed ok. Hahaha. Sangat kelakar!*

Gambar hiasan : Sedapnya dapat minum Boost Juice ni. Penat dok cr kedai die kat mana. Ni gara-gara ada gurl tu beli Boost semalam, so td last day training dok mengidam nak beli ini smoothies! Yay, tercapai impian untuk makin menambahkan berat badan yang dah sedia gemuks..huhuhuhu


Next quarter mahu attend ape plak ye?

2 comments:

Siti Mas Hidayu said...

hehe wah masih bermain2 ngan coding...hehehe bagus2...power oracle...aku pon tergolong dalam 75 % itu...hehehehe siap hentak2 meja lagi...-_-"

nurul azida ahmad said...

oh, sy developer mmg la kene main ngn coding cik yu...cume lately takde lagi project. soooonnn akan lebih bz lg. hehehe

ye, aku pun fail kot time tu. sebab kecewa! tak pernah aku blaja aku fail dlm exam! hahahaha

genting time

genting time
sejenak di genting highland

a lot of thanx

thanx for those who's read my blog
be the best, beat the rest!