Carian Berguna

U r Visitor No ::

Saturday, July 2, 2011

Ke Penang sebab Jus Manggis

Minggu lepas saya dan En Hadi ke Penang, menerima jemputan dari Persatuan Ibu Tunggal di sana untuk buat presentation tentang Jus Manggis Shamelin Bina. Alhamdulillah sambutan adalah menggalakkan. Rezeki, rezeki. Banyak juga pengalaman yang saya dapat bila berada di sana :) Sebelum ke event tu kami sempat la jalan-jalan kat Penang nun. Pegi makan kat Nasi Kandar Line Clear! Memang terbaik la. Pastu jalan-jalan cari jeruk! Suka - suka! Sampai tak tau nak beli yang mana. Hihihi. Selepas tu berkesempatan naik feri. First time naik feri ni! Hehe Excited! Thanks En Hadi, Abg Man dan Kak Kay! Rasa nak repeat balik pegi penang, pastu duduk kat sana and jalan-jalan Penang! Mesti syiok kan?



Budak anti Jeruk..Hampess!

Jalan-jalan naik feri


Berbalik pada Jus Manggis ni, Jus Manggis adalah produk keluaran Shamelin Bina yang telah dibuat kajian oleh FRIM sendiri. Jus manggis ni merupakan super anti-oksida dan terdiri daripada lebih kurang 80% drpd manggis sebenar, acai berry, roselle, jus epal, buah delima dan esktrak biji anggur. Rasanya? Takya cakaplah, buah, mestilah sedap. :) Minum begitu saja. Kebaikan jus manggis ni adalah:

  1. Memberi kesihatan yang menakjubkan melalui pertolongan xanthone dan antioksida
  2. Menghalang dan mencegah radikal bebas
  3. Anti inflamasi & anti alahan
  4. Anti penuaan
  5. Mencegah kanser
  6. Melindungi sistem jantung
  7. Melindungi kesihatan otak dan sistem saraf
  8. Meningkatkan sistem pertahanan badan
  9. Menyokong fungsi sendi dan tulang rawan
  10. Menghalang jangkitan yang disebabkan oleh virus, bakteria dan parasit
  11. Mengurangkan tekanan darah tinggi
  12. Mengurangkan lelah
  13. Membantu penyembuhan luka
  14. Memberi tenaga stamina
  15. Mengurangkan sakit kepala (migrain)
  16. Mengurangkan pengeluaran asid

Selain daripada jus manggis, Shamelin Bina ada mengeluarkan produk lain seperti Queen-M iaitu produk kecantikan(memang best! Wangi! 100% ekstrak manggis), Diet Kopi, Sabun Manggis, dan produk pencuci wanita, Feramas.

Saya bagi mak saya minum sebanyak 2 botol, mak ada darah tinggi dan Alhamdulillah, pergi cek-up kat doktor tekanannya dah turun kembali kepada normal.

Kalau siapa-siapa yang berminat nak try Jus Manggis ni boleh contact saya. Jangan risau Jus Manggis ni di insuranskan. :)

Sambutan di Penang amatlah menggalakkan, kami start pukul 3.30 ptg smpi ke Maghrib ada orang datang nak try produk ni. Hopefully mereka berpuas hati dengan presentation kami dan tak serik jemput kami ke sana.!

No comments:

genting time

genting time
sejenak di genting highland

a lot of thanx

thanx for those who's read my blog
be the best, beat the rest!