Carian Berguna

U r Visitor No ::

Monday, April 6, 2009

Aku dan awak

Kata Ganti Diri di gunakan untuk menggantikan nama org..
Ye..ayat ni sy ambil dr En Wiki..
Hehehe..
Saya mana reti nk berbunga2ni..Main belasah je!Hehehe

Berkisar lagi tentang weekend sy sebenarnye..

Penggunaan bahasa kata ganti diri masing2 berbeda..
Berbeza ok..
Kalau dgn nadia sy bahasakan diri sy awk..
Kalau ngn kwn2 biase y start membahasakan aku ko, sy pun aku ko..
Kalau dgn geng matrik, kite awk..heheh..Kelakar x?
N kalau sy start dulu biasenyer akan start dengan nama sendiri..
Dgn ofismate pun kekdg ade cm tu gak, bahasakan guna nama sendiri..
Xpun I U gitu..

Contohnyer cmni,
Ezzan, zida baru je tgk BOF tu..Best la, zida suke Gun Jun Pyo.
Ezzan plak akan balas, Ezzan Suke Ji Hoo sunbae!

atau pun

Fahmi, le x tolong i beli kan gula2 tu lagi kt syria?

Hehehe..Itu antara dialog sy dgn ofismate sy y membahasakan diri masing2 dgn name
atau i dan u

Ada gak sy awak..Macam dgn nadia..
Contohnyer cmni,
Eee..awk..geram la saya..Mamat(bukan nama sebenar) kacau sy lagi..
Haaa begitu begitu la..Hahaha

Kalau dgn geng matrik,
Awk sihat, kite sihat jek!
(soklan sebab lama xkontek :D)


Tapi, tetibe cuti ari tu kontroversi tercetus..Cek wah..Hahaa
Bercampur aduk, kejap aku, kejap sy, mcm2 kejap la..Hihi
Nadia n lela guna aku ko..
But then klu lela ngn sy die akan bahasa kn diri sy awak..
Tetibe kn, ayatnyer da tunggang terbalik..

Time makan contohnyer:
Lela : Aku makan chicken chop, awak?(tnye die kepada sy..hehe)

Tgk, tetibe aku dan awk..

Xpun,
Zieda: Ko nk nyanyi lagu ape? Zieda nk nyanyi lagu tu lagi la..
Hihi..

Kire mcm xmatching la kn..
Sebab biasenyer mcm sy ckp kt atas td..
Sy awk, aku ko, i u..Ia selari..
tetibe jd kucar kacir.. Jd segi empat tepat plak..
Hahaha
Korg phm x phm x?
hihi..
Begitula ceritanye..
Abes dok gelak ngn Lela n Nadia time tu pasal penggunaan bahasa..
Lalala

No comments:

genting time

genting time
sejenak di genting highland

a lot of thanx

thanx for those who's read my blog
be the best, beat the rest!