Carian Berguna

U r Visitor No ::

Tuesday, November 18, 2008

Sy kene berhati-hati

Sabtu --> 15 nov 2008

Aku rs sedey sgt
Mcm giler aku rs time tu..
Jalan sorg2, ciannyer aku..
Perjalanan ke Batang Benar mengambil masa lebih kurang 1 jam setengah..
Dr monorail titiwangsa ke kl sentral , dr kl sentral ke btg benar dgn komuter..huhu
Ok jek sebenarnye..tp dengan masalah y melanda aku membuatkan aku rs aku sorg je kt sini..
Rs cm nk nangis, mak...nk balik!!huhu(tu time tu la, sebenarnyer ok jek)
Tujuan sebenar ke sana sebab p blaja mandu..nnti da dpt lesen, bolela pki kete..hehe
Tp time blja minggu lepas dpt cikgu y garang!
Argh..rs cm nk jerit je time tu, aku xnk blajo ngn die..
Tp rupe2nyer die baik je..sgt lembut orgnyer..
Rasa berterima kasih kepada beliau sebab ajar banyak bende baru pd aku..huhu
Dalam perjalanan pulang terase sgt la cepat..Xsabo nk balik uma sebab aku lapo, xmkn lg..
Huhu

Igtkn nk p ke kl sentral jalan disana, tp hajat xkesampaian bile mana komuter xle nk p sne sebab ader gangguan letrik..aduyai...patutla die benti lama di bandar tasik..huhu
Jd buntu sekejap, then tnye org kt situ mcmne nk p kl sentral,
Dorg kate naek star kt situ ke sentul timur, aku tnye penjual tiket, die kate bole trus ke titiwangsa, aku pun ape lg trus je beli.
Time ni bru aku tau, naik star lg murah dr monorail..dr 2.50 ke 1.70..murah tu...
Lagi seng sebenarnye..huhu
Lepas ni bolela aku naik lg...
Perjalanannyer smooth jek..ok la..tp time tu mood aku kurg ok..bengong tol.
Xkesah la kn ok ke x...Aku mesej epa,

A: Epa, ko ktne?
E: Aku kt gombak, tgh ukur baju!
A: Oo..kui bape ek balik?ader org x kt umah?
E: Xder, ko tunggu jela, tinggal aku punye je blum ukur lg.
A: Ok, nnti amik aku kt ttwgsa ye..

Selesai sms, aku pun berjalan ke jejantas tuk melintas ke bahagian sebelah..
tengah2 jalan, ader la sorg budak ni bg aku ala-ala kad gores dan menang, tp bukan gores la..
just lipat and koyak kn jek...
pikiran aku time tu da melayang ke mana2..
xder mud, tp lyn gak la..sebab die kate dpt ofer diskaun 50% beli brg die before krismas..
oo ok...then ader sorg kwn die dtg, suruh aku bukan kad tu..
die kate klu just tulis terima kasih, dptla 50% diskaun..aku y xtau pape, bukak je la...
Bukak2, aku tgk bukan time kasih!
Tapi tahniah, Peraduan Give Away RM 1 Juta jugak la! Kereta perdana V6..
Dorg tgk da telompat2, dorg kate budak y bg kat aku tu dpt Rm 2000 sebab aku dpt grand prize punye! Bodoh!
Tipu..Aku pun ckp xcaye dan xtau pape..
Then die suruh aku ikut sorg kakak tu p kete die nk story n nk bincang sket la kn...
Aku pun ikut je sebab time tu dorg paksa2 aku..Sedihnyer aku time tu..Tp xpela..layankan jela kn..Sebab epa kate lmbt lg nk dtg..Aku memg takut la time tu sebab aku bukan org sini kan...senang2 je nnti dorg nk watpe..tp aku ckp aku org KL la...hahaha

Die suruh aku masuk kete..Aku kate cite kt lua je klu betul..Die kate jangan risau sebab die xkn buat pape..
Aku xnk gak..Last2 fedup gak la die kn sebab die kate aku xnk masuk kete, wat abes ekon n lampu je, sebab time tu agak gela gak la jalan tu walaupun byk kete..Ade aku kesah?!
Aku kate baik story kt lua jek..Die punye la nk paksa aku, tp nasib baikla die sorg je,
aku takut gak la klu die guna ubat guna2 pukau aku ke ape ke..
Ya Allah, Nauzubillah.Mintak dijauhkan la..
Lepas die mengalah die pun cite jela kt lua, ha kn seng!
Die kate aku da meng Grand Prize iaitu kete perdana..
Actually ader 3 hadiah utama, Perdana V6 tu, Perkakas uma Rm 10000++, dan cash RM 10000
Aku pun mengiyakan jek..Then die kate klu xpecaya tgk la sendiri, company die die kate kat taman melawati kot..aku pun xambil tahu sgt, tp die kate klu nk kene byr RM 3000 untuk byr insurans, roadtax dll.

Wow! Aku pun kate tipu, die paksa gak la..Nasib baikla die xwat pape kt aku..
Aku kate aku serius xder duit, klu de duit pun aku xnk sebab aku xpecaya sume ni!
Then die kate klu mcm tu die pun xle nk tlg..Huhu..
Dlm pikiran aku byk da aku pk..Mesti bende xelok ke ape ke...
Aku boleh pk,die nk jual aku walaupun aku xcntik pun, xkire la, nk rompak aku y memg xder duit ni..Dan mcm2 lg
Xkire la org kate pikiran aku kolot ke ape ke, tolak rezki ke ape ke, apa aku kesah!
Asal aku selamat sudah..sudahnyer die kate xpela..
Die cr org len..Aku kate p la..Tp dengan nada lawak la...
Selepas kejadian trus suh mak aku kol..
Mak aku di JB da risau akan anaknye sorg ni..Hahaha..
Semlm die kol aku jgn percaya bende2 ni dan jangan benti klu dpt mcm tu lg...Berhati-hati kt sini.
Memg time tu aku sgt berhat-hati la...Xkesah la bende tu betul ke x..Asal aku selamat..
Alhamdulillah, klu nk kete p la beli sendiri kn..
Dalam otak fikiran ku, aku berkata,mesti kad y len y dorg pegang tu sebenarnyer sume tulis mcm y aku dapat! Lupe plak aku nk cek ngn dorg time tu...Klu betul la, memg aku report polis! Hahaha

Nilah kad y aku dapat tu

No comments:

genting time

genting time
sejenak di genting highland

a lot of thanx

thanx for those who's read my blog
be the best, beat the rest!