Carian Berguna

U r Visitor No ::

Friday, May 7, 2010

Kemalangan

Semalam, 6 hb May 2010 lebih kurang 9++ pagi *hampir kul 10 pagi*.
Malang tidak berbau. Benda nak jadi. Saya dan Seri eksiden di tabrak oleh Avanza dekat trafik lite kat Lebuh Livita Bandar Baru Bangi ketika mahu pergi ke tempat kerja. Alhamdulillah kami semua tak de ape2. Cuma mungkin terhentak sedikit kat kepala. Terkejut maybe, so kepala pening-pening, denyut sikit. :(

Masa tu trafik lite baru je merah. So akak Avanza tu cm xperasan yang kami dah berhenti, dan die yang mungkin tengah berangan dok pk ntah ape2, melanggar kereta saya.
*huhu, ingatkan bunyi botol air kat dlm bonet tu, rupe2nyer bunyi hentaman yang kuat*
Di sebabkan pelanggaran itu, kereta saya me'lompat' ke depan. Betul2 kat tgh org nk masuk simpang. Nasib baik, kenderaan yang sebelah tu baru nak masuk, kalau tak mungkin di langgar dr tepi plak, Ya Allah. Tak dapat bayangkan cmne time tu. Bawak kete ke tepi, lepas tu kuar kete konon2 dgn beraninya diri tgh jalan, sebab takut akak tu lari!
*Ape kene la kau ni zida, nsb xkene langgar, huhu*

Kemudian ramai org dtg, *offer suh buat kat workshop die*.
Agak pening time tu, tak tau nak buat ape. Badan, tangan semua dah gigil,lemah lutut.
Nasib baik xde ape2.
Time tu tak terfikir nak marah ke ape ke, cuma xtau nak buat ape. Nasib baik la akak tu pun mengaku bersalah. So the first thing first yang kami buat adelah pergi ke Balai Polis Kajang, report polis. Menunggu bagai nak rak. Smpi turn kami, buat report, then di soal siasat oleh Sarjan Mohd Noor. Alhamdulillah settle, then kami trus ke workshop. Settlekan dgn bengkel pulak. Arini anta kete ke bengkel tu, hope everything ok. Ya Allah, semoga di permudahkan segala urusan ku, Ya Allah. Di lindungi dari sebarang kecelakaan. Amin.

Thanx pada yang concern, yang call, yang dtg jumpe, tanya itu ini. At least saya rasa lega. Walau sebenarnye tiap saat akan igt moment itu.







Actually ade 3 kete yang eksiden, lagi satu kete tu xtau ape status.
Yang penting BUKAN SAYA YANG BERSALAH dan KAMI SELAMAT! Alhamdulillah. :)

p/s: Thanx to seri yang banyak pengalaman dlm hal ini. Kalau tak, xtau la nak buat ape :(

3 comments:

Anonymous said...

kalau aku, rasanya, aku dah marah2 kat situ sebelum setelkan hal kereta..hehehe

nurul azida ahmad said...

hahaha. aku tau, ko mesti marah punye. marah marah gak tp tgk keadaan beb. hehehehe

sal sunshine said...

waaa T_T ..sedeynye..da le kete baru..bape lama nk duk hospital kete tu..seb bek zieda ok..

genting time

genting time
sejenak di genting highland

a lot of thanx

thanx for those who's read my blog
be the best, beat the rest!